Signup for klostervangen.dk Newsletter here...Print?Tell a friend about this page...

 

Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. 2024-08-26

Dagsorden

Deltagere
:
Per, Bentha, Karen, Jesper, Lene, Alex

Gæster:  

Suppleanter:  Conny 

Afbud: Danny, Jan, Jytte og Steen
 

Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00

Sted: Bestyrelseslokalet, Beboerhuset

Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Alle 
 

 :

 

 Aktioner: Hvem, hvor

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Punkter til Danny og Jan

1. Status. Renovering af storskraldsområde ved Grønnegade blokkens gavl + storskraldsområde i Langelandsgade.

2. Bliver der specifikke pladser til opladning af el-scootere, el-ladecykler og el-cykler i det nye cykelskur? Kan der laves et system, således at beboerne ikke bare "kaster" cyklerne ind i skuret og derved spærrer for hinanden ( ex cykelstativer oa.)

hvordan går det med belægningen hen til det nye cykel skur, dør lås til dørene og el arbejde inde i skuret.

3. Møde om RAL farver i badeværelser, lejlighedens vægge og træværk og altaner.

4. Udformning af standard for for lejligheder og altaner ved fraflytning

5. Svar på tests fra blokkenes facade-vinduer? Hvem ved hvad?

    - I år 2023 blev der kun vasket vinduer 1 gang. Får vi så vasket vinduer 3 gange i 2024. 

    - Status på vinduespudsning af beboerhusets vinduer    

6. Bliver hullerne i nedkørslen til Langelandsgade blok lavet før vinter?

7. Pris på små lamper ved trapperne på Langelandsgades parkerings-areal?

8. Er de overgroede lamper ved nedkørslen fri-klippet?

9. Motoriseret sækkevogn til flytning afmøbler på trapper. Hvor skal den stå? Hvordan administreres leje af sækkevognen?

10. Renovering af indgangspartier. Hvordan kan dette gribes an?

11. Leje af kælderrum ( et nedlagt strygerum i hver blok) ved ex gulvafslibning i lejligheder. Briklås og booking af en periode på 1-5 dage. Kan man booke rummet som man booker vasketider?

12. Rindende vand fra Grønnegade-blokkens depotrum ved nr 123 til parkeringsplads. Kan der gøres noget?

13. Evaluering af "grønne område helhedsplan" med gartner Anni.

14. Hovedrengøring af trappeopgange. Status

15. Placering af Samsøgades opbevarings-container ved fodboldbanen

16. Ønske om at fjerne en meter fra bumperne på parkeringspladsen i langelandsgade, således at cykler kan køre forbi

 Punkter til Danny og Jan

Eftersom både Danny og Jan har meldt afbud til bestyrelsesmødet, udformer Per en mail til Jan, Danny, Hans og Morten Strunge angående de 16 punkter. De har lovet at svare.

 

 

1. Godkendelse af referat fra møde 2024-06-24

 1. Referatet godkendt

2. Formanden orienterer:

 

    a. Planlægning af ekstra ordinært afd. møde nr. 1 rt Inddækning af generende tagrør

 Afholdes onsdag den 4/9-2025 kl 17.00

    b. Planlægning af ekstra ordinært afd. møde nr 2 rt

    1. ralfarver 

    2.  standarder for syn af lejligheder og altaner

    3. Pris på små lamper på Langelandsgades parkeringsareal

    4. helhedsplan omkring de grønne områder, kan vi nå det?

 b. Per aftaler et møde med Jan angående de 4 pkt til det ekstra ordinære afd. møde.

    c. Brandinstruks: Status?

 c. Der arbejdes stadig på denne

    d. Reduktion af parkeringspladser. Er det noget for afd. 25? MHs mail fra 23/8-2024

 d. Nej. Ingen interesse

    e. skal vi prøve at lave et område til spikball nede på græs plænen?

 e. Per taler med Danny om, hvor banerne kan være. Evt skal der opsættes skilte med "spikball forbudt" på vores store græsplæne.

3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.

 

    a. Grønne områder og rengøring. v./ Bentha og Karen

    - Hvordan går det med Tinas rengøring? Har hun gjort ekstra rent, som aftalt og kan hun bruge de 8 timer, hun har nu?

 a. Minus nyt hvad angår de grønne områder

- Der mangler egnede og brugbare rengøringsredskaber i beboerhuset. Bentha får lavet en liste med redskaber, der skal købes. Tina bruger de ekstra timer på at gøre rent i krogene.

    b. Økonomi v./ Per

        - gril beboerhygge hvordan gik det? De 5000kr som de søgte om holdte, de kom lidt over budget pga rigtig mange tilmeldte i forhold til hvad med regnede med.

 b. Økonomien har det OK

- Samlet pris for indkøbte ting til grillfest løb op på ca 6000kr

 

    c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per

 

 

        - vi skal have fundet ud af hvad vi skal med de extra stole og bord der er til overs?

        - bordfodbold som Per gav til beboerhuset er gået i stykker, skal vi have et nyt eller?

 c. Udlejning af store festsal fungerer, og salen lejes jævnligt ud i weekender.

- Den lille festsal på 1.sal til 25 personer kan nu bookes via AAB. Pris 800kr for 2 døgn plus depositum på 400kr. De 400kr returneres ved aflevering af rengjort festsal, køkken og toiletter.

- Rest borde og stole stilles over i billardrummet

- Enighed om at indkøbe et nyt bordfodbold

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.

 
    a. Hjemmeside

 a. Per og Morten arbejder på at få den gamle hjemmeside overført til AABs hjemmeside under afd. 25, klostervangen

    b. YYY

 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

 

    a. Fra AAB

 

    b. Øvrige

 

6. Kontortid, mandag 2024-09-02, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne

    Bentha, Lene, Per og Alex

 

7. Eventuelt.

 

    a. Birthe vil gerne have det gamle bord, der står i dukkerummet i Llg kælderen. Er det ok? v/ Lene 

 a. Nej. Bentha vil ikke af med bordet eller have det skiftet ud med et andet bord.

    b. Det kniber voldsomt med oprydningen i byttecentralen. Miljø og Energi har ved afd, mødet, da byttecentralen blev vedtaget lovet, at holde orden i tingene, der smides ind i skuret

 


 
Referatet udfærdiges af Lene   [ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]