Signup for klostervangen.dk Newsletter here...Print?Tell a friend about this page...

 

Indkaldelse til bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. 2024-06-24

Dagsorden

Deltagere
:
Alex, Bentha, Lene, Per, Jytte

Gæster:

Suppleant: Conny

Afbud: Danny Madsen, Karen

Udeblevet: Jesper
...

Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00

Sted: Bestyrelseslokalet, beboerhuset

Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Alle
 

 

 Aktioner: Hvem, hvornår?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Spørgsmål til Danny:

1. Pris på bøgehæk ved Langelandsgade. 33.500 kr

2. Renovering af storskraldsområde ved Grønnegade blokkens gavl. Status? plus storskraldsområde i Langelandsgade. Status?

3. Bliver der specifikke pladser til opladning af scootere , el-ladecykler og el-cykleri det nye cykelskur? 

4. Møde om RAL farver i badeværelser, lejligheders vægge og træværk og altaner. Udformning af standarder for lejligheder og altaner ved fraflytning (Jan Bojsen er ansvarlig). Til ekstra ordinært afd. møde i i efterår 2024.

5. Bliver hullerne i nedkørslen til Langelandsgade blok lavet før vinter?

6. Oprettelse af gæsteværelse i Grønnegade blokken. Er den lagt helt død?

7. Pris på små lamper ved trapperne på Langelandsgades parkering? Til ekstra ordinært afdelingsmøde

8. Får vi fri-klippet de overgroede lamper ved nedkørslen til Llg's parkering?

9. Motoriseret sækkevogn til flytning af møbler på trapper. Hvor skal den stå og skal der leje på? Hvordan administreres dette?

10. Opsætning af fartbump på Langelandsgades parkering?. Hvornår?

11. Renovering af indgangspartier. Hvordan kan dette gribes an?

12. Leje  af kælderrum ved ex gulvafslibning. Briklås og booking af en periode på 1-4 dage Hvordan administreres  dette?

13. Kan vi gøre noget, så beboere kan parkere/ holde en lastbil/vogn med trailer en kortere periode ved flytning

14. Når en opgave er accepteret og udført på AAB-appen, hvorfor bliver den så ikke lavet?

15. Rindende vand fra Grønnegades depotrum ved nr 123 til parkeringsplads

 

1. Prisen er vejledende og skal med på ekstra ordinært afd. møde i efteråret

2. afventer Danny

 

3. Nej. Folk skal oplade batterierne hjemme hos sig selv.  Vi skal sammen med service centeret finde en løsning  på et system, hvor beboere ikke bare "kaster" deres cykler ind i skuret og derved spærrer for hinanden

 

4. Møde med Jan Bojsen umiddelbart efter sommerferien mhp de nye ral koder osv. På et ekstra ordinært afd. møde i efteråret

 

5. Per forhører Hans mhp en plan for reparation af hullerne i nedkørslen til Llg's parkeringsplads

6. Det koster 1,6 mill kr at gøre det gamle varmemesterkontor brandsikret, så det kan bruges som gæsteværelse. Det vil betyde en klækkelig huslejestigning. Planen er død.

 

7. Der rykkes for prisen på små lamper. Med på ekstra ord. afd. møde i efteråret

 

 

8. AAB har henvendt sig til beboerne i husene, der har have ud til nedkørslen til Llg's parkeringsplads, og bedt dem om at klippe deres hække. Afventer

 

9. Det er beboernes eget ansvar at bruge sækkevognen. Afventer, hvor den kan stå.

10. Per forhører Jan, Danny og Hans

 

11. Per forhører Jan Bojsen om, hvordan renovering af indgangspartierne skal foregå

 

12. Per forhører Jan Bojsen 

 

13. Per forhører Park Zone om det er muligt med kortere parkeringsperiode for bil med trailer eller flyttebil

 

14. En opgave kan godt glemmes pga travlhed. Så skriver man bare igen 

15. Man har indtil videre ikke fundet kildens udløb. Da det vil koste en anselig sum penge at lave et nyt gravearbejde, er det sat på pause.

 

 

1. Godkendelse af referat fra møde 2024-05-27

 1. Godkendt

2. Formanden orienterer:

 

en. Mødet med Morten Strunge om manglende arbejde.

Pga en klage fra Vestervang, skal ventilationsrørene på Gg-blokkens tag dækkes til. Dette koster 1,2 mill kr. Pengene kan findes fra forskellige steder i projektet. Det vil bla medføre, at pengene fra kommunen til perkula ved cykelstien bruges til inddækning af rørene. Alternativt skal pengene finansieres med huslejestigning. Med på et ekstra ordinært afd, møde i efteråret

Der skal laves en tagrende på taget. Koster 2,2 mio. kr. Udgifterne deles mellem AAB og entreprenøren

b. Brandinstruks. Er den ok?

 b. Der står for meget på instruksen. Jørn og Per kigger på den igen

c. Qigong opstarter 29/8 kl 17.30-18.30. Sted: 1.sals festsal. Filiz er indforstået med, at Fællesspisning kan have arrangement samtidigt nedenunder.

 c. Godkendt

    d. Ansøgning  om at få beboerbladet udgivet hver anden måned med op til 16 blade: 3.000 kr gange 6 = 18.000 kr pr år

 d. Godkendt

    e. Marlenes mail: Kan vi hjælpe eller gøre mere til grillarrangementet?

 e. Bestyrelsen støtter med engangsgrill, service, sodavand, kul, optænd og salater.

3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.

 

    - Grønne områder: Ved bestyrelsen.

    - Markvandring den 3/7. Udarbejde en helhedsplan for det grønne område. Hvem deltager?

    - Rengøring: Tina er endelig kommet på 8/timer/ugentligt. Skal gerne tage ekstra rengøring af ovn, køleskabe, frysere og komfurer i de stille perioder

    - Hovedrengøring v Bentha

    

 

- Lene, Per, Bentha og Conny. M & E skal inviteres med

 

 - Godkendt

 

- Per kontakter jan mhp på hovedrengøring af trappeopgange plus vinduesvask af beboerhusets vinduer

    b. Økonomi v./ Per

 b. Økonomien ok

    c. Udlejning af beboerfaciliteter:  1. etages festsal er klar til AAB-booking v./Per

 c. 1. sals festsal kommer på AABs booking indenfor 14 dage. Plads til max 25 personer. Kan bookes for 2 dage Pris 1600kr plus rengøring

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.

 
en. Vi får ikke hjemmeside op at stå igen. Referater skal udkomme på AABs hjemmeside under afd. 25

 

    b. 

 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

 

    a. Fra AAB: Bestyrelsen har fået ny kontaktperson i hovedorganisationen: Kirstine. Hvornår skal bestyrelsen møde hende?

 a Tages op efter sommerferien

    b. Øvrige

 

6. Kontortid, mandag 5/8 kl 18.30 - 19.30, Bestyrelseslokalet. Ved: 

     Bentha

 

7. Eventuelt.

 

    a. Nyt sand til sandkasse bestilt

 

    b. Der laves en ny brik til det "gamle gæsteværelse", der nu bliver lavet om til et motionsrum. Støjdæmpende måtter er indkøbt.

 


     c. Der skal indkøbes en router til BKK rummet
Referatet udfærdiges af Lene   [ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]