Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2024-05-27 | |
Dagsorden Gæster: Conny og Steen Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00 Sted: Bestyrelseslejligheden Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Alle |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2024-04-29 |
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
Evaluering af afd. mødet: Bedste afd. møde i en del år. Som man forventer et afd. møde skal være. Godt møde efter en noget aggressiv start. Efter der var blevet manet til ro blev tonen på mødet ordentligt. En anderledes og mere spændende måde at få årsberetningen i billeder. Alt i alt pengene værd at få en dirigent ude fra.
a. Konstituering af bestyrelsesmedlemmerne: Formand: Per Næstformand: Lene Sekretær og referent: Lene Økonomi: Per og Lene (Formand og kasserer) Udlejning: Jesper, Bentha og Alex, der skal tjekke beboerhuset efter udlejning It og Hjemmeside: Per og AAB. Referater fra best. møderne skal lægges ind på AAB`s hjemmeside under afd. 25 Beboerblad: Lene, Inga ( Hovedredaktør) og Sonja De grønne områder: Bestyrelsen Miljø & energi: Bentha Pensionister: Jytte Fællesspisning: Jytte og Karen Yoga: Jytte og karen Parkering: Alex og Lene Rengøring: Bentha og Tinna Andet |
|
|
b. Opsamling af forslag fra afd. mødet den 15/5-2024 + opsamling fra mail om ansvarlige i driften. 1. Forslag 1.0: Trukket. Undersøgelse om man kan investere flere solceller/vindmøller. Ansvarlig: Kim Hansen ansvarlig Alex og Jesper --------------------------------------------------------------------------------- 2. Forslag 1.1: Ændringsforslag vedtaget: M&E har ansøgt om 80.000kr fra Nordea-fonden. Hvis pengene bevilges skal Ggs gavlområde renoveres som det første. Træet, der skal plantes må ikke skygge for udsigten for de lejligheder, der har gavlvinduer. Bestyrelsen nedsætter et udvalg bestående af M&E, Det grønne Team og medlemmer fra bestyrelsen. Afslag fra Nordea!Ansvarlig: Jan Bojsen Bestyrelsen, AABs Det grønne team og M &E --------------------------------------------------------------------------------- 3. Forslag 1.2: Vedtaget: Bump på Llgs p.plads Ansvarlig: Jan bojsen --------------------------------------------------------------------- 4. Forslag 1.3. Vedtaget. Opsætning af høj hegn ved legeplads Ansvarlig: Jan Bojsen -----------------------------------------------------------------------
5. Forslag 1.4. Trukket. Belysning på Llgs p-plads. Beregningerne på opsættelse af lysmaster er forkert. Bestyrelsen ønsker en ny udregning på små lamper, som dem, der stå langs stien i Ggs have. Ansvarlig: Danny: Alex, Conny og Jesper. Måske kan belysningen på området forstærkes ved at lyslamperne på nedkørslen til Llgs p-plads klippes fri fra træer og buske. Best. arbejder videre og kommer med et nyt forslag med billigere lamper til næste afd. møde. På ekstra ordinært afd. møde ----------------------------------------------------------------------- 6. Forslag 2.0. vedtaget. Vindfang ved trappe mellem beboerhus og Llgs blokken Ansvarlig: Jan Bojsen ---------------------------------------------------------------------- 7. Forslag 2.1 Trukket. Ændring af farver på loft, altaner, lister og træværk. Bestyrelsen tager en snak med driften om farver på diverse steder. På ekstra ordinært afd. møde i efteråret Ansvarlig: Jan Bojsen og Bestyrelsen --------------------------------------------------------------------------------- 8. Forslag 2.3. Ændringsforslag vedtaget. Frugttræerne skal stå rundt omkring i Klostervangens grønne område. Samarbejde mellem AABs grønne team, M&E og bestyrelsen Ansvarlig: Jan Bojsen og bestyrelsen ------------------------------------------------------------------- 9. Forslag 2.4: Vedtaget: De standarder, der allerede er vedtaget for lejligheder i vedligeholdelsesreglementet, skal bruges ved fraflyttersyn. Ansvarlig: Jan Bojsen --------------------------------------------------------------------------- 10. Forslag 2.5. Forkastet. Ønske om en høj hæk. Indgår i samarbejdet med M&E, det grønne team og bestyrelsen -------------------------------------------------------------------------- 11. Forslag 2.6. Ændringsforslag vedtaget. Antal af vasketidsbookninger fra 6 til 4 Ansvarlig: Jan Bojsen --------------------------------------------------------------- 12. Forslag 2.7. Trukket. I hvilken stand altanerne skal være i. Bestyrelsen og driften tager en snak om dette og resultatet sendes til afstemning i ekstra ordinært afd. møde i efteråret Ansvarlig: Jan Bojsen og bestyrelsen ----------------------------------------------------------------- 13. Forslag 2.8. trukket. Ændring af farvekoder til brug i lejligheder. Hører under vedligeholdelses reglementet. Bestyrelsen ser på dette sammen med driften. På ekstra ordinært afd. møde i efteråret Ansvarlig: Jan Bojsen og bestyrelsen ----------------------------------------------------------------- 14. Forslag 2.9. Trukket. ændringsforslag til farvekoder på badeværelser. Hører under vedligeholdelses reglementet. Bestyrelsen tager det med driften. til ekstra ordinært bestyrelses møde i efteråret Ansvarlig: jan Bojsen og bestyrelsen ---------------------------------------------------------------------- 15. Forslag 2.10. Trukket. Ændringsforslag af farvekoder på træværk. hører under vedligeholdelses reglementet. Bestyrelsen tager det med driften. Til ekstraordinært afd. møde i efteråret Ansvarlig: Jan Bojsen og bestyrelse --------------------------------------------------------------------- 16. Forslag 2.11. Vedtaget. Renovering af indgangs partier. Tages med på næste møde, hvor Danny er gæst. Ansvarlig: Jan Bojsen ---------------------------------------------------------------------- 17. Forslag 25.1. Rum til leje til opbevaring af møbler ved vedligeholdelse i lejligheder. Et tørretumbler-rum i hver blok. Ansvarlig: jan Bojsen ---------------------------------------------------------------------- 16. Forslag 5.2. Vedtaget. Lån af motoriseret sækkevogn til tung og store møbler. der findes allerede en motoriseret sækkevogn i afdelingen. Hvor skal den stå? Ansvarlig: jan Bojsen |
|
|
c. Forslag om at have suppleanter med til bestyrelsesmøderne |
Godkendt. Suppleanterne inviteres med til alle bestyrelses møderne |
|
d. Birgittes forslag om sanghæfter, julelys og fællesdans |
d. Der foreligger ingen økonomi, som bestyrelsen kan forholde sig til. Per tager kontakt til Birgitte |
|
e.
|
|
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Det grønne områder. v./ Rundtur i det grønne område med Danny og gartner Anny v Bentha b. Aktivitetsgruppen v./ Ansøgning om betaling af bus til voksenudflugt til Samsø v Jytte c. Beboerhusgruppen: Bliver hullerne i loftet lavet? Bliver ødelagte lamper i festsalen repareret? Er der bestilt vinduespudsning af beboerhusets vinduer? |
a. Forslag til markvandring er den 14/6 kl 8. Bentha kontakter Danny
b Godkendt med et tilskud på 410kr pr deltager til Samsøturen. Beboerbetaling sættes ind på beboeraktivitets kontoen.
c. Vinduespudsning bestilt til hver 3. mdr. Dørstoppere er bestilt til alle døre på nær hoveddøren. |
|
d. Økonomi v./ - Ansøgning om 5000kr til Marlenes grill-dag. - Djurs Sommerland turen. 123 billetter solgte og bussen er bestilt.
- Rengøring. Tina er stadig på 4t/ugentligt. Dvs 2 timer i beboerhus og 2 timer i BKK og motionsrum. Er det nok? |
- bevilliget 5000 kr til grill-kul og optænding, sodavand og vand plus salat - Støtte til Djurs Sommerland. 313 kr pr person 129 billetter solgt og busser bestilt - Der rykkes for at Tinna gør rent med 8 timer ugentligt
|
|
e. Udlejning af beboerfaciliteter v./ - sal er næsten færdig, så det kan tilmeldes digital booking. |
e. Udlejning - Der tages billeder af 1. sal festsal og AAB får 1. sals festlokale på bookinglisten. Skal kunne lejes for 2 dage. Pris 800kr plus 400kr i depositum. Ved manglende rengøring tilbageholdes depositummen til betaling af rengøring Max til 25 personer Kan lejes til mindre ikke støjende selskaber |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. ændring af forretnings gangen omkring gavepolitik til andre folk end bestyrelsen. |
a. Kan købe gaver til max 500kr til AABs medarbejderes 25 års jubilæum, afgående direktører og organisationsbestyrelsens formand. gaverne er fra afd. 25´s beboere |
|
b. YYY |
|
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Tilmelding til Rep møde i juni måned. |
a. 13/6 2024 kl 18, Værkstedet. Se invitationsmailen fra Katrine Just |
|
b. Øvrige |
|
|
6. Kontortid, mandag 2024-06-03, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne. Bentha, Jytte, Karen og Lene
|
|
|
7. Eventuelt. |
|
|
a. Opfordring til at deltage i DHL løbet |
|
|
b. Der ryges trods forbud i opgange og elevatorer. Jesper bede Danny om at få klistret Rygning forbudt skilte op |
|
|
c. Der er bestilt nyt sand til legepladsens sandkasse d. Der sås græs på den gamle legeplads bag løbebanen e. Der er ikke penge til hverken omklædningsskur eller toilet til samsøgades skoleelever d. Cykelskur opsættes nu e. Forsinkelse på resultat af prøver fra Klostervangens vinduer. Forhåbentligt har vi prøveresultater før sommerferien
|
||
Referatet udfærdiges af Lene | [ INDSÆT SKABELONEN "SIDST REDIGERET..." ] |