Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2020-04-27 | |
Dagsorden Tid: ca. 18.30 - ca. 21.45 Sted: Videomøde Fællesspisning aflyst pga. videomøde. |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2020-03-30 |
Godkendt uden kommentarer |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Hvornår udsender vi indkaldelse til afd. mødet. |
-a. - Der hænges opslag om afdelingsmødet op i hver opgang hurtigst muligt med: Husk afdelingsmøde den 15/9-20 kl 19 på Hotel Scandic, Østergade 10, 8000 Århus C. Rene bestiller lokale, kaffe og kage ( Hotel Scandic) og Bentha sørger for stemmesedler, dirigentmappe ol - Da 1. suppleanten til bestyrelsen ikke ønsker at være med i bestyrelses arbejdet indkaldes 2. suppleanten, Gitte Høeg, til de fremtidige møder. RETTELSE: 1. suppleant Irene Ratjen ønsker alligevel at indgå i bestyrelsen, og er så den person, der inviteres med til de fremtidige bestyrelsesmøder! Vi beklager misforståelsen! - |
|
b. Byggeprojekt: opstart i lejlighederne (Carina 17.4), |
b. Det indvendige arbejde i lejlighederne opstartede den 27/4-20 med den nødvendige hensyntagen til svage beboere efter sundhedsstyrelsens retningslinjer. Efter sigende medfører dette, at flere beboere skal genhuses. Dette vil måske give opstarts-forsinkelse i Langelandsgade-blokken. - Angående manglende barnevognsrum i Grønnegade 105: Der er lavet pladser til cykler og barnevogne lige indenfor gavlindgangen af Grønnegadeblokken til brug for beboere i 105. Adgangen til gavlindgangen er dog lukket, når der arbejdes med fare for nedstyrtning af betonmateriale fra gavlen. Der er fri adgang før kl 7 og efter kl 16. Er disse pladser ikke nok for beboerne i 105, er det op til projektet at skaffe nye henstillingspladser.
|
|
c. Parkerings situation: |
c. - Bestyrelsen beder projektet løse parkeringsproblemet i Grønnegade. Thomas skriver og projektleder Carina svarer: Facade-firmaet er nu rykket ind på byggepladsen, samtidigt med at corona-problemet satte det indvendige arbejde i lejlighederne i stå for Færch og co. Færch og co var ellers på vej til at flytte til Langelandsgade, da der blev arbejdsstop. Dette betød en ophobning af arbejdsmaterialer på alle Grønnegades p-pladser, hvilket har været uacceptabelt ift for mange inddragede p-pladser, og at der var katastrofale adgangsforhold. Der er i dag den 28/4-20 indkaldt til møde med byggeledelsen og entreprenørerne for at finde en løsning på P-problemerne. Der er dog stadige mange ledige p-pladser i p-husene, der udlejes for ca 210 kr pr måned, hvis man er træt af parkeringsbøvlet |
|
d. Invitation af Jan Bojesen, ny leder af SC Midt til bestyrelsesmøde 2020-05-25 |
d. - Jan Bojsen og Danny Madsen fra servicecenter midt og Helle fra økonomiafdelingen inviteres med til afdelingsmødet |
|
e. Deltagelse i 2 x fraflytter syn? |
e. - Deltagelse i fraflyttersyn: Per deltager fraflyttersyn den 1/5-20 og kan evt deltage i fraflyttersynet den 2/6. Tages op til næste bestyrelsesmøde. |
|
f. Budgetforslag (i papirsform) |
f. - Anders rundsender budgettet. Kommentarer udbedes inden mandag den 4/5-20 | |
g. Bestyrelsens svar til Birgitte S (v./ A25FMD), mail af 2020-03-31 |
g. - Anders svarer Birgitte S. | |
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha. |
a.- Thomas planlægger et beboermøde/snak den 16/5-20 mhp opstart af plantekasser i Klostervangen. Bevilliges 600 kr til indkøb af frø ol til planterkasserne. Opslag sættes op. Thomas har yderligere planlagt 3 lugedage i forsommeren. Opslag sættes op. |
|
b. Økonomi v./ Per |
OK | |
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
c. - Ingen udlejning af beboerhus. Ingen tør gætte på, hvornår beboerhuset ventes færdig. Ingen udlejning af motionsrum pga coronakrisen |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Intet |
|
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB |
a. - Anders tager kontakt til LDA
- Trappevask: Thomas kontakter Jan Bojsen og Rasmus mhp nyt trappevask-firma
- Oversigten ligger på AAB intranet/citrix |
|
b. Andre. |
b. - Annemarie Højmark udtræder af beboerudvalget - Anders kontakter Katrine med et positivt svar, men også med et krav om fælles ophavsret - Udgifter til pudsning af uoplukkelige facade-vinduer skal godkendes på et afdelingsmøde for at få det på DV-skemaet |
|
6. Indkomne klager. |
||
NIL |
|
|
7. Kontortid, mandag 2020-05-04, kl. 18.30 - 19.30, aflyst pga. corona |
Aflyst pga corona |
|
8. Eventuelt. |
Gennemgang af brev fra juristen blev diskuteret, og skal tages op igen på næste bestyrelsesmøde |
|
Referatet udfærdiges af Lene |