Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2019-11-25 | |
Dagsorden Lene kommer måske lidt senere pga børnepasning, Gæster: Mødet er fra 17.00-18-00. Tid: 17.00 - ca. 21.45 Sted: Billardlokalet i kælderen i Langelandsgade Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen |
||
0. Møde med projektleder Carina og Morten om status på A25 Helhedsplan.
Erstatningskrav bør omfatte skader på bygning, (herunder skimmelsvamp) og materialer, tapetsering og maling c. Der ønskes svar på hvorfor vi som beboervalgte repræsentanter ikke orienteres når der sker ting som fx. vandskader d. Hvordan sandsynliggøres det, at der ikke fortsat bliver problemer med at huller i etageadskillelser, f. Der ønskes en redegørelse for hvorfor beboerne i de to første opgange ikke bliver genhuset nu.
g. Hvordan kopmpenseres de beboere, der har lidt materiel-, psykisk eller legemsskade pga. helhedsplanen? INDENDØRES BEBOERHUS
LEGEPLADS CYKELSTIEN |
Aktioner: Hvem, hvornår?
Vandskader er forsikringssager mellem Færch, AAB og egen indbo-forsikring. På hver skade laves der et eksternt tilsyn sammen med en taksator fra hvert af de 3 forsikringsselskaber. Færch´s forsikring dækker de skader, de er ansvarlige for! AAb dækker "skjulte" skader! Færch dækker de udgifter, der er forbundet med lukning af borehuller mellem etagerne. Elevatorstop grundet vand i elevatoren, dækkes af Færch. AAB dækker for elevatorstop, der kan henføres til slitage eller andet, der ikke kan henføres til renoveringen. Skader, hvor der kaldes en håndværker ud til, dækkes af Færch
Hvis skader kan henføres til vandskader, afholdes udgifterne af Færch. b) 24/7 vagten har i nogle akutte situationer ikke haft mulighed for at komme i kontakt med en Færch-ansat. Den aftalte ordning fungerede ikke, så nu er ordningen lavet om. Således er der nu 1 ansvarlig person fra Færch, der har vagten til kl 20. Derefter er det SSG, der har vagten fra 20-07. Det er 24/7, der kontakter! Der bliver lavet et jule- og nytårs-beredskab. Før juleferien bliver der ryddet op på byggepladsen og der låses af! c) Bestyrelsen efterlyste information vedrørende helhedsplanen og fremgang/problemer. Carina mente ikke dette var et krav, projektledelsen kunne indfri, da bestyrelsen ikke var en del af beboerudvalget. Hun mente, der var en fin kommunikation i beboerudvalget og mellem den enkelte beboer og beboerkoordinatoren. d) Projektledelsen har stillet krav til, at Færch hver dag kontrollerer 1) borehuller mellem etager 2) rengøring af opgangene 3) rengøring i de enkelte lejligheder, der har haft besøg af en håndværker og 4) at nøgleboksene er aflåste. Morten Strunge har den 26/11-2019 et møde med Færchdirektøren, for at få rettet op på disse fejl og mangler!! f) De beboere i 107, der er ramt af vandskade, er alle tilbudt genhusning. 1 beboer har takket ja. 3 beboere vil blive boende. g) Materiale skader i lejlighederne dækkes af forsikring. Psykiske skader bliver set på individuelt! INDENDØRS: - Økonomien er stadig ok. - Den samlede tidsplan holdes trods forsinkelser i de første opgange. - Ja, men entreprenøren kan ikke holdes op på ting i blokkene, de ikke selv er skyld i. - Nej. 105 og107 bliver færdiggjort til den nye lovede tid den 6/12-2019 (Forhåbentligt) - Nej. Skaderne kommer på en mangelliste - Forsikringen - Forhåbentligt - Nej. I de aktuelle sager med vandskader afventer man stadig taksator. BEBOERHUS: - Økonomi: Der er problemer med jordforhold og kabelføring ved beboerhuset. Man er ved at finde ud af, om dette vil fordyre projektet. - Der er varslet 14 dages forsinkelse på beboerhuset. LEGEPLADS: - Økonomien overholdes. - Blev åbnet den 25/11-2019 med mangelliste - Materialet indhentes. - Petanque-banen er der. Men ikke tegnet op. CYKELSTIEN: - Tilladelse om at holde cykelstien lukket udløber den 1/12-2019, men prokekt-gruppen er i løbende dialog med Århus Kommune - -
|
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2019-10-30 |
Godkendt uden kommetarer |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Evaluering af møde med Carina. |
Delte meninger med om mødet med Carina, dog overvejende positivt. Der er stadig et uforløst informationsniveau. Stemning for at mødet kan gentages ved behov. |
|
b. Evaluering af repræsentantskabsmødet. |
Gennemgang af mødet og forslagene. |
|
c. Nyt parkeringsselskab? |
Enighed om at beholde Parkzone. Rene vil tage kontakt til Tina Svane, AAB, mhp at få lavet en ny kontrakt med parkeringsselskabet. Den første kontrakt med p-selskabet er åbenbart blevet væk! Kontrakten skal gerne godkendes af bestyrelsen. |
|
d. Udlevering af P-kort: Hvor, hvornår og hvordan? |
Torsdag den 19/12-2019. Thomas sætter opslag op i alle opgangene |
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha |
Spørgsmål fra en beboer: kan boldbanens oversvømmelser ordnes under helhedsplanen: Svar: Nej!! |
|
b. Økonomi v./ Per. |
Økonomien er ok. -Pensionistklubben har ansøgt om 2000kr til julefrokost: Svar: Godkendes |
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
Ok. Under dette punkt blev der diskuteret udlejning af p-pladser i parkeringshusene: Der er stadig mange ledige p-pladser i f.ex glashuset, men AAB´s udlejning har problemer med det nye it-system. Beboere får en ventelisteplads i stedet for en p-plads. Rene vil sætte focus på problemet! |
|
d. Indkøb af skimmesvamp test til uddeling til beboere /René |
Stemt ned, da der var enighed om, at skimmelsvamp er AAB´s problem og dem, der skal håndtere problemet. Per tager kontakt til servicecenteret mhp afklaring af AAB´s handlingsplan overfor problemet. | |
e. afholdelse af indledende møde med advokat for at afklare hvilke muligheder vi har. /René |
Rene og Per tager kontakt til en advokat mhp, om der er en reel "renoveringssag"!! | |
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
|
|
a. AAB opfordrer til, at vi finder dato for ord. afd. møde inden nytår. |
Afd. mødet bliver torsdag den 14/5-2020 kl 19. Thomas kontakter Lisbeth AAB |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB - Trappevask, tilbud fra Ole Fisker. |
Bentha kontakter Ole Fisker mhp endnu 2 nye tilbud på trappevask plus et internt referencetilbud |
|
b. Referat af møde med Rasmus (mail af 31.oktober 2019) - Skal godkendes af formand. |
Godkendt |
|
c. Mail fra Merete af onsdag 20-11-2019 @ 09:17 vedr. strygebræt/-jern i vaskehuse. |
Anders kontakter servicecenteret mhp indkøb af 1strygebræt og 1 strygejern til strygerummene i henholdsvis Grønnegade og Langelandsgade | |
6. Indkomne klager. |
|
|
a. Ingen indkomne klager til behandling. |
|
|
7. Kontortid, mandag 2019-12-02, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne, Billardrummet Bentha, Lene, Per, Anders |
|
|
8. Eventuelt. |
|
|
a. Julefrokost. info og det praktiske. |
13/12-2019 kl 19 |
|
b. Julegaver. |
Bevilliget | |
Referatet udfærdiges af Lene |
Sidst opdateret 24. november 2019, kl. 23:49
af Anders T. Nielsen |