Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2018-11-26 | |
Dagsorden Afbud: Lene Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: , Steen. |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-10-29 |
Referatet er godkendt. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Byggesag. Nyt fra arbejdsgrupperne: - Klage fra beboer over planen for beboerhuset. (Svarmail, Anders 11/11) |
Entreprenørpriser ligger over budget. Man kan ændre på : Indhold / resourcer /økonomi. Solceller og tag: Gennemgang af ydelser på celler. Nyt tag på beboerhuset ifm. renovering. Kommunikationsgruppen: intet nyt. Cykelsti: der kommer først belysning efter renovering af beboerhus. Anders har svaret beboeren. Vi kunne tænke os at få I-binder gjort offentlig for alle beboere. |
|
b. Hvornår og hvordan uddeler vi nye p-kort til beboerne? |
Uddeles i beboerhuset 7. januar kl. 18.00-20.00. Per får nyheden i nyhedsbrevet. Thomas sætter sedler op i opgangen. Anders bestiller nye kort og giver besked til Parkzone om, at de gamle kort er gældende til 8. januar. |
|
c. Møde om vaskemaskiner med A.Æ. og Elektrolux. |
Møde om vaskemaskinerne tirsdag 4.12. (Per, Bentha, Thomas.) |
|
d. Hvad skal vi følge op på fra sidste afd. møde? |
Vi skal have sat priser på løsningsforslag til garderobeindretning. (Bentha sætter det på som punkt til næste byggemøde). Afdelingsmøde 2019: tirsdag 14. 5. Vi indkalder beboerne 8 uger før. Rene undersøger, hvor vi skal være. Vi vil være beboere behjælpelige med at sætte forslag op. |
|
e. Evaluering af repræsentantskabsmødet 22/11-2018 |
Et let og kort møde uden store emner. |
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha. |
Affald-varme vil evt. prøve nye logoer af i vores genbrugsgård. Energi & miljøgruppen har lavet materiale til alle beboerne om steder at gå hen i midtbyen, når det larmer under renoveringen. Uddeles inden renoverings start. -- -Vi har været gift fri 3 år. E & M gruppen vil prøve at få et indlæg i "Beboernyt" om vores erfaringer i den forbindelse. Et flertal i bestyrelsen er imod en mini plads til storskrald i Langelandsgade. Dårlig rengøringsstandard i opgangene. Der ligger skidt i kanterne. Elevatorerne er beskidte. Ole Fisker vil kigge på standarden. |
|
b. Økonomi v./ Per |
Økonomien køre ok. Vi prøver at få afsat de ubrugte patroner fra den gamle printer, som nu er fjernet. Vi er ikke blevet bon´et for udkald til Langlandsgade 10. |
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
|
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Opgangsmøder annonceret i nyhedsbrev ikke tidsmæssigt fastlagt. |
Intet nyt. Vi afventer. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB: |
Vi giver Rasmus fuldmagt til at gå videre med at få standardmål indskrevet i vores reglement. Vi venter med at vurdere den nye ordning med eksternt firma, til udgifter til glatførebekæmpelse er afholdt efter vintersæsonen. |
|
b. Øvrige: |
Bestyrelsen afventer, hvordan situationen er efter renoveringen for at få den mest optimale placering af handikap-pladserne i Gr. gade.. Forhøjelse pga. nyt lovkrav til parkeringsselskaberne. |
|
6. Indkomne klager. |
||
a. Klage nr. 01-25-0096-016 af 2018-10-31 |
Til orientering. |
|
b. Klage nr. Verserende chikanesag. |
Orientering om gener og rengøringsudgifter pga. opgangs svineri. |
|
7. Kontortid, Mandag 2018-12-03: Per, Thomas, mandag 2019-01-07, kl. 18.00 - 20.00, varetages af bestyrelsesmedlemmerne: alle. Mad næste gang: Lene. |
|
|
8. Eventuelt. |
|
|
a. Julefrokost: |
I midtbyen. Thomas. |
|
b. ...de gamle komfurer |
De skal sælges, så snart alle er udskiftet fra lejlighederne. |
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
Sidst opdateret 25. november 2018, kl. 18:16
af Anders T. Nielsen |