Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2018-10-29 | |
Dagsorden Gæster: Kim fra ParkZone, Anders Æ. fra AAB. Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Thomas |
||
BEMÆRK: |
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-09-24 |
Referatet er godkendt uden bemærkninger. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Digital parkering v./ Kim og Anders Æ.: |
Parkering helt anderledes. Persondataloven giver problemer. Viborggården har startet nyt digitalt system. P-selskabet har den daglige kontrol. AAB kan rådgive. Får en beboer en p-bøde, skal vedkommende dokumentere sit tilhørsforhold til Klostervangen. Hver bolig får et antal faste pladser. Gæsteparkering kan gives som et årligt antal p-timer. Persondataloven er meget restriktiv. P-firmaer må ikke overhovedet se eller lagre en registreringsattest. Der er digitale løsningsmuligheder, men dataforordningsreglerne gør det ikke overskueligt og muligt pt. at indføre digital kontrol. Vi nedsætter et internt p-udvalg, som har bemyndigelse til at forhandle på bestyrelsens vegne. Bentha, Steen og Per udgør udvalget. |
|
b. Vaskeriudvalg. |
Ofte nedbrud på vaskemaskinerne og online booking. Vi vil rette en officiel klage til AAB og bede om en registrering over, hvor mange klager, der er rettet til servicecentret. Det er som om, servicecentret nedtoner problemerne. Sæbedoseringen virker, men maskinerne har nedbrud og online booking´en falder tit ud. Vi vil som bestyrelse rette henvendelse til AAB / driftscentret. (Anders). |
|
c. Er økonomi for ny snerydningsordning forstået og accepteret af afdelingsbestyrelsen? |
FMD har pr. mail forespurgt AAB om supplerende økonomiberegning samt AABs medarbejderes holdning til udlicitering af snerydning. Konsekvenser må være: stoppe henlæggelser til snerydning og have nedsat timetal på funktionærer. Funktionærer skal måske udføre andre opgaver. Bedre beboer servicering, mere lugning om foråret oa. Vi følger udviklingen i 2019. |
|
d. Møde m. Ø-gade kvarteret om boldbane og området deromkring. |
Per har tilsendt Thomas Kruse (ø-gade repræsentant) aftale om vedligeholdelse af boldbanerne. Areal mod Falstersgade uafklaret. |
|
e. Byggesag. |
Orientering fra AG Kommunikation: Der er ikke meldt nyt ud på drift af projektsiden siden sidste møde. Vi rydder de ting, vi skal bruge nu og anbringer dem i tilgængeligt rum. Resten sendes i depot. Intet nyt i kommunikationsgruppen. Solcellegruppen: vi vil bede Carina om et snarligt møde. (Anders og Thomas.) Cykelsti: har efterlyst belysning og skiltning. Er igangsat. Udeområde: intet nyt.
|
|
f. AAB Driftschef, Chano Sauer, fratrådt pr. 1/10-2018 |
Vist ikke nogen ny afløser endnu. | |
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha:
|
Materiale til beboerne om gode, "stillesteder" er lavet. M & E udv. har sendt ønsker om fremtidig genbrugsgård til Carina. Vi har evt. planer om besøg rensningsanlæg. |
|
b. Økonomi v./ Per. |
Kenneth har skrevet ud om næste års budgetmøde. Afregning fra Park zone.
|
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
Gæstelokale udlejet i 6 uger. |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Status på svar på afdelingsmødets klage v./ René. |
Jf. bestyrelsens beslutning på bestyrelsesmødet 27/8-2018.
René trykker det og håber, vi kan få det med ud med nyhedsbrevet. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra Anders til Alex om ændring i renoveringsplan, |
Anders har svaret Alex på hans henvendelse. Og henvist ham til at kontakte AAB´s projektgruppe for kritiske spørgsmål. |
|
b. Kopi af frivillighedstest (repræsentantskabs weekend) |
Læs mail fra LDA af 23/10-2018 @ 09.01 |
|
c. En beboer ønsker at købe sit komfur v. snarlig fraflytning. |
Bestyrelsens stillingtagen påkrævet. Bestyrelsen støtter beboeren. Købspris 1 kr. |
|
6. Indkomne klager. |
||
a. Klage nr. 01-25-0151-008 af 28/9-2018. Fraflyttersyn. b. Klage nr. ---- af 1/10-2018. Om nabochikabe. Stillingtagen c. Klage nr. 25-0151-010 af 2/10-2018. Indflytterproblemer (kompensation til lejer?) + svar af 15/10-2018. d. Klage nr. 01-25-0194-018 af 9/10-2018. i beboerklagenævnet. (gulv) e. Klage nr. 01-25-0319-010 af 12/10-2018. Fraflytningskrav. f. Klage nr. 01-25-0203-006 af 25/10-2018. Fraflyttersyn. g. Spørgsmål til AAB vedr. pkt. b, nabochikane af 25/10-2018. |
Orientering.
Bestyrelsen mener, at alle beboere kan rekvirere servicecentret til at samle snask op, smidt på ens repos.
Orientering.
Orientering.
Orientering.
Orientering.
Orientering. |
|
. |
|
|
7. Kontortid, mandag 2018-11-5. kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne: Hvem sørger for mad: |
Lene og Bentha. Per.
Steen. |
|
8. Eventuelt. |
|
|
a. Julefrokost fredag 14/12-2018. |
René finder stedet. 3 funktionærer med.
|
|
b. Dato for afd. møde 2019. |
Punkt til næste møde plus opfølgning fra sidste års afd. møde. Merchendice til byggeudvalget diskutteret.
|
|
Referatet udfærdiges af thomas. |
Sidst opdateret 28. oktober 2018, kl. 15:15
af Anders T. Nielsen |