Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2018-09-24 | |
Dagsorden Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Anders |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-08-27 |
Godkendt. Thomas`s kommentar taget ad notam. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Byggesag. Beboerudvalgsmøde |
Emner til beboerudvalgsmødet den 10/10-2018 sendes til Bentha inden torsdag den 27/9-2018 Bestyrelsen efterlyser en husorden til brug af projektlejligheden. Status i AG: Beboerhus ved Per: renovering forventes at begynde midt oktober. Cykelsti ved Bentha: Mangelliste er under udarbejdelse Lejligheder ved Steen: Renoveringsstart i Grønnegade den 1/1-2019 og Langelandsgade den 1/10-2019 Kommunikation ved Anders: Orientering om status fra arbejdsgruppen |
|
b. Markvandring, FRE 2018-11-02 @ 10.00, hvem deltager? |
Bentha, Per og Lene deltager. Vi mødes ved projektlejligheden |
|
c. Glatførebekæmpelse udliciteres, Midt og Nord som forsøg |
Bestyrelsen har en del spørgsmål vedr. udlicitering og økonomi. Dette tages op på repræsentantskabsweekenden. |
|
d. Digital løsning på P-kontron. Status på p-situationen |
Diskuteret. Bestyrelsen holder møde med Vivi H og Park zone den 22/10 kl 17 i AAB for nærmere afklaring |
|
e. Evaluering af jubilæumsarrangementet |
Arrangementet var en stor succes. Stor tak til Kate og Per! |
|
f. Repræsentantskabsweekenden, 6 - 7 OKT, Grenå |
Bentha og Per deltager Næste repræsentantskabsweekend er 1. weekend i oktober 2019 |
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha |
- En undergruppe er i gang med at udarbejde en folder med "væresteder" i midtbyen. |
|
b. Økonomi v./ Per |
Festen blev holdt indenfor budgetkonto 119 Økonomien er ok |
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
|
|
d. Uddeling af klage fra afd. mødet og AAB`s svar. |
Renè udarbejder et udkast, der godkendes af bestyrelsen. Da det er ved at være lang tid siden, afdelingsmødet blev afholdt, laves en kort forklaring for klagen, således at nye beboere kan forstå den.. Klage og svar runddeles til alle Klostervangens beboere |
|
e. Åbning af spritruten. (Bentha) - Parkering af el-scooter - Rengøring af vaskehuse |
Spritruten er nu tilgængelig for Grønnegades beboere ved brug af dørchippen Løsninger diskuteret. Der bliver gjort hovedrent i uge 39/40 og derefter overtager funktionærerne rengøringen. Bentha kontrollerer! |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Projekthjemmesiden er under udvikling. |
Er i gang i kommunikations arbejdsgruppen. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB |
Renè retter henvendelse til Rasmus, således at målene indgår i vedligeholdelsesreglementet |
|
b. Øvrige |
Per og Lene.
Orientering om retssagen A12 versus AAB. Orientering |
|
6. Indkomne klager. |
||
a. Klage nr. Rykker fra AAB om sagerne 01-25-0183-008 |
Orientering |
|
b. Klage fra en beboer om hændelser under jubilæumsfesten. |
Orientering |
|
7. Kontortid, mandag 2018-10-29, kl. 18.30 - 19.30, Mad til mødet 2018-10-29: |
Thomas, Bentha og Lene Bestyrelsesmødet den 29/10-2018 afholdes i projektlejligheden. Thomas sørger for mad
|
|
8. Eventuelt. |
|
|
a. Julefrokost 14 DEC. Hvor? b. Stofa
c. P-kort |
Funktionær Michael er orienteret om julefrokost. Renè står for bordbestilling på ? restaurant. Dette bestemmer Renè. Stofa har boret huller til udluftning til deres nye lokale i kælderen i Langelandsgade. Beklageligvis har det resulteret i oversvømmelse flere steder i kælderen, og flere nye komfurer er vandskadede. Der arbejdes på at få overblik over skaderne og en udbedring af disse.
Der er uklarhed om uddeling af P-kort. Per undersøger dette nærmere |
|
Referatet udfærdiges af Lene |
Sidst opdateret 23. september 2018, kl. 22:19
af Anders T. Nielsen |