Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2018-06-25 | |
Dagsorden Gæster: Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Lene og Steen. |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referater fra møderne 2018-06-13 og 2018-05-29 |
Begge ref. blev godkendt uden bemærkninger. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Byggesag. |
Anders gennemgik samarbejdsaftalen mellem projektafdelingen og afd. 25 bestyrelse og byggeudvalget.
|
|
b. Status på klage fra Afdelingsmødet |
Anders har fremsendt klagen fra afdelingsmødet til AAB og projektgruppen, som mener, at klagen ikke er konkret nok, men de vil dog love en bedring af kommunikationen fremover. Klagen fra afd. mødet bør offentliggøres i nyhedsbrevet. |
|
c. Konstituering af afdelingsbestyrelsen og organisationsbestyrelsen. |
Fomanden orienterede om organisationsbestyrelsens konstituering. |
|
d. Repræsentantskabsweekend: 6. og 7. oktober 2018. |
Bestyrelsen er indkaldt til repræsentantskabs weekend 6.-7. oktober. Lene er tilmeldt kursus for nye bestyrelsesmedlemmer. |
|
e. Evalurering af Repræsentantskabsmødet. |
Positiv stemning. God ro og orden. Ud fra en diskussion på rep. skabs mødet har vi besluttet i vores egen bestyrelse, at vi vil tilstræbe at udsende dagsorden til kommende afdelingsmøder op til 2 måneder før med en vejledning i, hvordan man sender forslag til mødet.. |
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha |
Bentha og Thomas har gennemgået de grønne områder med Kim, gartner, som arbejder efter vores beslutning om, at Klostervangen er giftfri. Der er meget at komme igennem, men Kim har en god plan. Kim ønsker en ny plads for storkompost. |
|
b. Økonomi v./ Per |
Positiv økonomi. Bestyrelsen bevilger tre nye pc`er til Thomas og Lene (referenter) og Per (administration af beboerhus og regnskab/øko). |
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
Ingen udlejning af beboerhuset fra 1/10-2018 til 30/9-2019 pga. ombygning. |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Se samarbejdsaftalens pkt. vedr. kommunikation (platform) |
Bestyrelsen og beboerudvalget kunne tænke sig en ny IT- platform, som beboerne kan skrive på i forbindelse med helhedsplanen, så man hele tiden kan få opklaret spørgsmål. Dermed vil alle kunne føle sig hurtigt opdateret. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB |
|
|
b. Øvrige |
Der er problemer med åbningsmekanismerne i glashuset. |
|
6. Indkomne klager. |
|
|
a. Klage nr. 25-0099-008, afgørelse. |
Orientering. |
|
b. Klage nr. vedr. 01-25-0309-016, afgørelse. |
Orientering. |
|
7. Kontortid, mandag 2018-07-02, kl. 18.30 - 19.30, sommerferie?! |
Ingen kontortid i juli. Næste kontortid 6.8-18 kl. 18.30-19.30. |
|
8. Eventuelt. |
Bentha vil arbejde videre med ansættelse af rengøring i vaskerierne.
|
|
Referatet udfærdiget af Lene |
Sidst opdateret 1. juli 2018, kl. 19:49
af Anders T. Nielsen |