Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2016-09-26 | |
Dagsorden Anders, Bentha, Per, Renè, Steen, Thomas Afbud: Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800..Thomas deltager ikke i spisning.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen, |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2016-08-29 og 2016-09-12 |
Begge referater godkendt. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Byggesag. |
AAB regner med inden for de næste par uger at modtage færdigt budgetudkast fra Landsbyggefonden. |
|
b. Velostrada. |
Insp.Carsten Kjær afventer budgetlægning fra kommunen og priser på belægning. Derefter kan vi tage stilling til, hvilken belægning, vi ønsker. |
|
c. Videoovervågning |
Alle i bestyrelsen og alm. beboere opfordres til at sende yderligere relevant til Anders Ærenlund. (Meninger, hændelser, ubehagelige oplevelser.. INDEN 1.10.!!!! |
|
d. Intern opgavefordeling og fokusområder. |
· Økonomi, Per · Jura, Renè -Dukkeværksted og kortklub: Bentha. - Opfyldning af køleskab: Steen. - Beboeraktiviteter. Renè. |
|
e. Brugerbetaling ved deltagelse i beboeraktiviteter. |
Beboeraktiviteter er for de faste beboere. Gæster må betale fuld pris for at deltage. |
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udvalget |
Intet nyt pt. |
|
b. Økonomi v./ Per |
Økonomien kører fint. Alle indbetalinger på beboerhus overføres digitalt. Vi ønsker, AAB opgraderer indbetalingssystemet, som er nemt håndterbart for os. Banko: underskud på ca. 800 kr. |
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
Som b.Stort bogføringsarbejde for Per. |
|
d. Evaluering af Djurs S. og Fanø. |
34 med på Fanø turen. God tur. Også Djurs var fint. | |
e. Ekstra p-pladser ved Samsøgade v./ Bentha |
Der kan måske laves 3-4 p-pladser ved garageindkørslen i Samsøgade. Vi vil bede insp. Carsten Kjær undersøge reglerne og søge tilladelse til, at vi kan oprette flest mulige p- pladser i det område. Formanden tager initiativ. Parkzone inddrages, hvis idèen er realiserbar. | |
f. Ukrudtsbekæmpelse ved Samsøgade v./ Bentha |
Miljøudvalget skal tage emnet op som noget af det første, så vi kan bruge efterårs-vinterperioden til at finde andre alternativer til varmtvandssprøjtning. | |
g. Aktivitetsdag i klostervangen. v/ René |
Renè planlægger en aktivitetsdag i november. Kontakt grupperne før dato fastsættes. Forslag om først at lave dagen i januar, hvor grupperne starter op igen. Renè finder dato i januar for åbent hus. | |
h. Fremtidige datoer. Julefrokost og lign. Renè. |
Fredag 2.12 med funktionærerne. Bentha giver viceværterne besked. Renè finder stedet. Socialt arrangement for bestyrelsen 24. 3.-17. Årshjul sættes på vores næste møde, hvor vi fastsætter datoer for alle forudsige aktiviteter. |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Skal vi have booking af vaskerier på Klostervangens hjemmeside? Hvis ikke, så en justering af "vaskerier" v./ Thomas. |
Er blevet justeret.. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB - Ingen |
Tur til Grenå. Repræsentantskabsweekend 2.og 3.-10. |
|
b. Nye skilte for handicap-pladser. - Forslag fremsendt af Per K. / ParkZone |
Forslaget godkendt fra vores side. |
|
6. Indkomne klager. |
||
a. Ukendt kat i bebyggelsen: Hvordan håndteres en sådan sag? |
Den aktuelle sag er snart ude af verden. |
|
7. Kontortid, mandag 2016-10-03 kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne: Mad til næste best. møde: |
Per og Anders. evt Steen. Mad næste møde: Dan. |
|
8. Eventuelt. |
-Man kan tilmelde sig enkeltvis til Daloc arrangementet. -Kan vi trække Stofa ned i kælderen til varmemesteren? Per spørger Henrik Meyer fra AAB. -Der er enkelte beboere med allergi, som ikke kan tåle den automatiske sæbedosering. Sættes på dagsorden til næste møde. -Vi mangler regnskab fra markedsdagen. -Afbud til næste møde fra Thomas. |
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
Sidst opdateret 25. september 2016, kl. 16:49
af Anders T. Nielsen |