Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. | 2016-08-29 | |
Dagsorden Gæster: AAB Inspektør Carsten Kjær Christensen Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45 Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Thomas |
||
|
Aktioner: Hvem, hvornår? |
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2016-05-30 og 2016-06-27. |
Begge referater blev godkendt. |
|
2. Formanden orienterer: |
|
|
a. Byggesag v./AAB Inspektør Carsten Kjær Christensen |
AAB har holdt møder m.Landsbyggefonden. Anders Rønnebro og LB`s formand er inde på sagen. Foreløbig økonomi skal godkendes i 2016. Økonomidelen skal godkendes i byrådet. Beboerprocessen skal starte hurtigst muligt. Orienteringsmøde 29 november.. Afstemning om pakkerne 24. januar. AAB, Pluskontoret og bestyrelsen vil afholde forberedelsesmøder 26. september-24. oktober-14.november. |
|
b. Velostrada v./AAB Inspektør Carsten Kjær Christensen |
Tirsdag er der møde ml. kommune, AAB, Pluskontoret og medlemmer af bestyrelsen for at afklare detaljerne i linjeføringen og financiering af velostradaen. |
|
c. Møde m. beboene om tryghed i vores bebyggelse. |
Videoovervågning er under behandling pt. Vi har et gedigent samarbejde m. politiet. Emnet behandles på repr-.skabsweekend. AAB er også inddraget. Vi håber øget trafik og p-pladser vil mindske problemet. Også helhedsplanen indeholder tryghedselementer. AAB er i gang med at etablere møde med beboerne, politi oa.. Vi holder formøde med parterne. |
|
d. Problemstillinger vedr. vaskehuse: |
Afleveringsforretning er 1. sept. Pladearbejdet skal rettes til. Ellers skal vi have kompensation. Automatisk aflåsning: Vi evaluerer efter nogen tid med Anders Ærenlund. online Booking er ude af funktion lige nu. Kalibrering af tørretumblerne: Under evalueringen. Vi laver evaluering af vaskerierne på ekstraordinært best. møde i december.
|
|
e. Evaluering af forløbet omkring bestyrelsens rolle i f.m. loppemarkedet. |
Ikke rimeligt at bede bestyrelsen tage stilling til et beboer arrangement incl. økonomi en uge før aktiviteten skal afholdes. Vi skal have ansøgning og ønsker fremsendt til bestyrelsen 1-2 mdr. før et arrangement, så det kan behandles på et ordinært best. møde. |
|
f. Udskiftning og vedligehold af maskiner til funktionærerne |
Lok. inspektøren: Funktionærerne ønsker en traktor og en græsslåmaskine. Pengene er afsat i 2017. Indtil nytår skal vi kun reparere de nuværende nødtørftigt. | |
g. Sagsbehandlingen vedr. ansøgning om opsætning af videoovervågningsudstyr er startet 15/8 |
Taget til efterretning. Vi afventer. | |
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer. |
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha:Sprøjtning u. gift. Udvidet E&M-gruppe:arbejdsgrundlag. |
Gruppen består nu af 8 medlemmer. Vi har friske ideer for den kommende sæson: Kompostering tænkt ind i helhedsplanen, vegetar/veganeraftener, få underjordisk kilde op til overfladen som lille bæk, så og planteprojekt, nyttehaver i kasser, optimering af sortering og skiltning i affaldsgården, digital post til beboerne som alternativ til papirpost. Plus flere emner. |
|
b. Økonomi v./ Per |
Økonomien i vores afdeling er stabil og fornuftig. De nye eltavler koster ca. 78000 kr. Der er sprunget et vandrør i beboerhuset, så der er fosset vand ud for 9000 kr. Vi har fået nye låg på vaskemaskinerne som ekstraudgift, men det samlede budget for maskinernes udskiftning er overholdt. | |
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per |
Lidt problemer med registrering af betaling. Per regner med, det bliver bedre i det nye år. Motionsrum: En motionscykel er blevet repareret. Den må ikke køre baglæns.Renè sætter skilt op om det: Stikket til løbebåndet er gået i stykker. Skal repareres. Stofa har indlagt router til web tv i bestyrelseslokalet og i store beboerlokale. Vi vil købe en større skærm til det store beboerlokale. |
|
d. Den løbende udskiftning af køleskabe. |
Vi anbefaler, at nye køleskabe skal have samme bredde, dybde og højde som de nuværende. Ellers er der ikke plads nok for en hel familie. Køle-frys- skabene i samme kvalitet med 2 kompressorer. Bedste miljømærkning. | |
e. Status på udflugter: Djurs sommerland og Fanø v./ Alle |
112 tilmeldt Djurs. 35 kører selv. 1 dobbeltdækkerbus er bestilt. 41 tilmeldt Fanø. |
|
f. ansøgning om servicehund |
AAB`s jurist vurderer de konkrete ansøgninger. Vi sagsbehandler ikke. |
|
g."Funballz" på boldbanen. |
Vi vil ikke acceptere private firmaers brug af boldbanerne. Renè kontakter firmaerne. |
|
h.Åbenhusdag for aktivitetsgrupperne. |
Renè vil planlægge en weekend, hvor grupperne "holder åbent" for nysgerrige beboere. |
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside. |
||
a. Forslag fra René om revidering af hjemmesiden www.klostervangen.dk. Her og nu : Opdatering af booking af vaskemaskiner.v./ Thomas. |
Anders og Renè vil kigge på, om vi kan optimere platformen for vores hjemmeside. De kommer med oplæg til bestyrelsen. Det er ordnet. Dog er online boking i øjeblikket ude af funktion. |
|
b. Uddannelse i brug af den eksisterende hjemmeside v. /Anders |
Ikke noget presserende behov for bestyrelsesmedlemmer pt. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag. |
|
|
a. Fra AAB: |
Hele bestyrelsen deltager. |
|
b. Øvrige |
|
|
6. Indkomne klager. |
||
a. Orientering om udfald af klage 01-25-0311-004, Henstilling. |
Taget til efterretning af bestyrelsen. |
|
7. Kontortid, mandag 2015-09-05, kl. 18.30 - 19.30 varetages af bestyrelsesmedlemmerne: |
|
|
8. Eventuelt. |
|
|
Rotteplage i garagerne i Grønnegade. |
Anders kontakter Juristen i AAB om mulighederne for adgang til garagerne. |
|
Billardklubben |
overskud på 10.000 kr. |
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
Sidst opdateret 28. august 2016, kl. 20:25 af Anders T. Nielsen |