Signup for klostervangen.dk Newsletter here...Print?Tell a friend about this page...

 

Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. 2024-04-29

Dagsorden

Deltagere
:
Alex, Bentha, Jesper, Per, Karen, Jytte, Lene

Gæster:
Suppleanter: 

Afbud: Conny, Jacob og Steen

Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00

Sted: Bestyrelseslokalet i beboerhuset, Langelandsgade 52A

Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Alle
 

 

  

Fra mødet med Kim Hansen:    se mail fra Kim Hansen.

 

1. Gennemgang af udearealer

 

2. Må der placeres et toilet- skur til skolen

3. Må de erhvervsdrivende skilte ved indkørslen til Langelandsgades parkering

4. Muligheder for flere parkeringspladser

 

 Aktioner: Hvem, hvornår?

 

 

 

1. Den gamle vuggestue er nu lejet ud til 2 lejemål: 1. rengøringsfirma og et arkitektfirma.

    Vuggestuen renoveres, og udearealerne etableres til grønt område

2. Der bygges et nyt toilet ved vuggestuen til skoleeleverne fra Samsøgade skole

3. Ja

4. Hvert lejemål lejer 4 p-pladser i dagstimerne fra 7.30 - 16

Per forhører Kim Hansen om mulighed for at lægge solceller på vuggestuens tag ved renoveringen

Per spørger driften, om det er muligt at få asfalteret nedkørslen i forbindelse med vuggestuens renovering

1. Godkendelse af referat fra møde 2023-03-24

 Godkendt

2. Formanden orienterer:

 

 

    a. Afd. mødet: Er alt på plads:

       - Hotellokale; Hotel Scandic, Østergade, 8000 Århus C

       - Mødetid for bestyrelsen er kl 18. Dirigenten er ligeledes inviteret.

           ( Sandwich + sodavand serveres til bestyrelsen +dirigent)

       - Hvem deltager fra AAB: 

       - Dirigent:

       - Referent:

       - Stemmesedler og dirigentmappe, taxaboner:

       - Indtjekning af beboerne: Ll: Alex og Jesper       Gg.: Jytte og Lene 

       - Årsberetning

       - Hvem er på valg: Bentha, Lene, Alex og Karen

 

a. Afd mødet

- Hotellokale: Booket, Kage bestilt

 

 

- Jan Boysen, Helle Nielsen, Danny Madsen og muligvis Morten Homann

-  Bestilt

- Lene Gaba

- Bentha

- Stemmeudvalg: Bentha

- Skrevet

    b. Gennemgang af forslag til afd. mødet

 b. Gennemgås ved anset møde den 13/5 kl 17 i beboerhuset

    c. Økonomien rt beboerudflugter v Jytte på aktivitetsudvalgets vegne

 c. Per står for Djurs Sommerland i år, kan derefter overtages af aktivitetsudvalget. Voksen udflugt står aktivitetsudvalget for. Ved fællesudflugter for alle beboere i Klostervangen dækker bestyrelsens konto 119 som hovedregel busprisen.

    d. Dørstoppere til terrassedørene v Bentha

        Og andet vi mangler at få udført fra markvandringen bla "fliser ved bom til

        sti mod Falstergade", 

        Lys ved trappe på Llg´s parkering o.a.        

 d. Bentha tager kontakt til Hans mhp at få sat dørstoppere op ved terrassedørene i de 1.sals lejligheder, der har udgang til haven.

- Beboerhusgruppen finder ud af hvor i beboerhuset, der kan sættes dørstoppere

Danny er i samarbejde med det nye anlægsgartnerfirma i gang med manglerne fra markvandringen bla "Fliser ved bom", Hække ved Langelandsgade, Buske ved beboerhuset, Lys ved trappe på Llg´s p-plads o.a. 

    e. cykel skur skal vi takke ja til forslaget fra Danny som har sendt det på mail.

 e. Per sætter gang i indkøb og opsætning af cykelskur.

    f. Der er nedsat 2 nye grupper omkring beboerhus og aktiviteter. 

 f. 1. Aktivitetsgruppe og 2. beboerhusgruppe. Der efterlyses en 3. gruppe til pasning af fitnessrummet og Beboernes aktivitetslokale (BBK). Kommer med på afdelingsmødet

    g. Evaluering af helheds planen overfor Alex, Lene, Gitte, Leif og Per. hvad syntes vi?

g. Godkendt evaluering af forløbet. Rigtig gode anbefalinger fremadrettet. Evalueringen offentliggøres senere.

Evalueringen er sat til værks ikke for at pege en slyngel ud, men for at blive klogere på, hvad der er bedst at gøre fremadrettet ved lignende helhedsplaner andre steder i AABs boliger

3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.

 

    a. Grønne områder og rengøring v./  Karen og Bentha

 a. Karen kontakte Danny mhp at styne træer i Llg og et træ på grillpladsen

 b. Der er forskel på standarden af rengøring i de forskellige opgange. Karen taler med Danny.

    b. Økonomi v./ Per

    - budget gennem gang. Hvis vi får det inden mødet.

    - Regnskab til Anita omkring konto 119 ... . det er afleveret over til dem på papirs form.

 b. Økonomi

- Budgettet fra AAB er ikke gjort færdigt endnu. Vi afventer. Vi skal have et møde med Helle før afdelingsmødet den 15/5-2024

- Konto 119s revisorer Anita og Irene har fået  konto 119 (udgifter og indtægter) til revision 

 

    c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per

    - indkøb af møbler til 1.salen.

 c. Udlejning

- Per kontakter Danny mhp indkøb af møbler til 1. sal. Når møblerne er på plads, skal beboerhusets 1.sal hurtigst overgå til udlejning gennem AAB

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.

 

    a. Vi skal have flyttet alle referater over til AAB. bliver en hård omgang.

    Lene tager gerne tjansen, hvis jeg får lært at føre referater over.

 a.  Enighed om, at flytte referater fra bestyrelses- og afdelingsmøderne til AAB´s hjemmeside under afdeling 25.  Vi overflytter referater fra år 2019 og frem til i dag. Vores egen hjemmeside er alt for ustabil, og vi har ingen mulighed for at rette den til.

 

    b.

 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

 

    a. Fra AAB

 Ingen

    b. Øvrige

 Ingen

6. Kontortid, mandag 2024-05-06, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne:

   

 Bentha og Jytte

7. Eventuelt.

 

    a. Der mangler papirhåndklæder og papiraffaldsspande/net på toiletterne i beboerhuset

 Beboerudvalget bestiller dette hjem

    b. ...

 


 
Referatet udfærdiges af Lene   [ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]